Framtidsplaner

Ligger i sängen på jobbet och kuckklurar lite.. Den 13e (på Wiggos 3-årsdag) ska vi till banken och lägga om lånen på huset. Renoveringen av badrummet, borrningen av den nya brunnen och målningen har ökat husets värde med 200.000:-, det gör att vi kan få bort vårt lilla topplån och låna upp en slant till renoveringen av nedervåningen, dvs kök och vardagsrum. Jag ser fram emot ett större, ljusare och modernare kök än det vi har idag. Skåpen hänger på halvsvaj och golvet är så tråkigt och förstört! Vi har tänkt ändra planlösningen en del så vi även får mer möblerbar yta i vardagsrummet så vi får in en större och bekvämare soffa. Åldern börjar ta ut sin rätt och jag får ont i höften av att ligga i den!
 
Denna helgen jobbar jag, känns skönt att veta att lönerna som kommer i oktober kommer vara minst det 3dubbla mot vad jag är van vid, och så kommer det förhoppningsvis fortsätta. Jag ser framförallt fram emot en jul där jag kan köpa julklappar till barnen utan att behöva tänka så mycket på prislappen.. 
I oktober/november ska vi först och främst försöka ta oss iväg till Göteborg och hälsa på Jezzie, något jag velat göra lääänge men inte kunnat. Men nu så! :)
Framförallt ska jag för första gången på evigheter få till ett riktigt sparande, det enda jag haft hittills är pensionen och barnens sparande. 
 
Nu hoppas jag min herre vill gånoxh lägga sig snart för jag är skittrött :P 8,5 timmar kvar tills detta passet avslutas och jag får åka hem! Sen är det ett dygn ledig tills det är dags igen, sen är helgen slut.. 
 
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback