jag och min ångest.

Söndag kväll... Barnen har gått till Tom, ny vecka på intågande, läkarbesök, psykologbesök och Göteborg till helgen.
Jag har gjort ett val att skriva öppet om mitt mående i bloggen i tron om att det lättar mitt hjärta, det är ingen som läser längre ändå :P min psykolog tror det kan hjälpa till viss del att för både mig och andra att inse vad som försiggår i min skalle.
Dagen har varit bra! Jag och barnen har varit hos pappa och Eva och ätit middag och myst. Tiden gick undan som vanligt och helt plötsligt var det kväll... Kvällen och tankarna!

Jag ligger i sängen och funderar men varför ska man alltid fundera på saker det aldrig finns någon konkret lösning på? Hade problemet varit att balsamet var slut så hade lösningen varit - köp nytt. Men allt är inte så lätt, man får höra ryck upp dig och ta tag i ditt liv, var lite glad! Jag är så fruktansvärt kluven med mina livsval så jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Väljer jag det ena blir det skit på sitt sätt och väljer jag det andra blir det skit på ett annat sätt :/
Om man nu ska "ta tag i sitt liv", kan någon tala om vart i helvete man börjar?
Varenda kväll analyserar jag mitt liv från början till nutid.. 

#förväntansångest
Det blir aldrig som jag förväntar mig. Till och med någonting bra kan göra mig orolig, just för att det inte var så min hjärna sa att det skulle bli.. Jag skapar ofrivilligt min egen ångest.
Jag VET hur jag vill att mitt liv ska se ut, hur det ska vara och vilka det ska innehålla. Men ju mer tiden går desto mer insikt får jag i att det inte är så det kommer bli och ju mer ångest blir det!

Jag ser iaf fram emot helgen :) då ska jag, mamma och Novalie åka till Göteborg och gå på Disney on ice, universum, sova på hotell och förhoppningsvis träffa Jezzie! Allra mest vill jag träffa mamma <3

Min trogna soffkamrat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback