Vår kyrka raggarklubben

Okej, nu har jag bekymmer..
Jag kom hem idag efter att ha varit iväg några timmar och Tom berättar att Novalie har sagt att hon vill gå till kyrkan?! Troligtvis hänger detta ihop med våra troende grannars barn som berättat om kyrkan.
Jag har absolut inget emot att folk tror på Gud, vad man tror på är helt upp till en själv! Själv gör jag det ju inte, och inte heller Tom så att gå till kyrkan är inget vi kommer att göra med henne..

Grejen är den att hon nog inte riktigt förstår innebörden av att gå till kyrkan eller varför man gör det. Och hur förklarar man ens vad Gud är för en fyraåring?
Den bästa förklaring jag kunde komma på var att vissa människor tror att det finns någon som heter Gud men som man inte kan se och dom som tror på Gud tror att han gör snälla saker för dom.

Där blev vi satta på pottkanten! Jag drog även liknelsen att vissa familjer går till kyrkan och vår familj går till "raggarklubben". HAHA!! Det här var fan inte lätt.. Jag förklarar mycket hellre hur barn blir till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback