Det blir aldrig som man tänkt sig

Vi hade en minst sagt spännande dag igår! Förmiddagen var ungefär som den brukar och vi var till affären en sväng och på eftermiddagen skulle mamma och Åke komma. Hon ringde innan dom åkte hemifrån och vi bestämde att dom skulle ringa när dom var i Hjo så jag kunde börja med maten.
När telefonen sen ringde på eftermiddagen var jag säker på att det var mamma som sa att dom var i Hjo. Och visst så var dom det!
Men det var inte tal om att börja med nån mat, deras bil hade lagt av efter vägen och dom kom ingen vart.. Så det var bara att hoppa in i bilen och fara dit!
Domen blev trasig kamrem och urladdat batteri :P

Vi bogserade in bilen till Hjo och fredagseftermiddag som det var så fanns det inte ett skit öppet så det var bara till att ställa bilen och åka hem till Tom som var hemma med båda barnen och hade feber. När vi kom hem så gick Tom och la sig, mamma tog Wiggo, novalie var hos grannen och jag och Åke åkte ner till stan och fixade delar.
Vid halv sju så åkte dom upp till Hjo igen och bytte ut remen och batteriet och fick hem bilen!!

Det var kanske inte riktigt så jag hade tänkt mig kvällen men jag och mamma hade mysit iaf och bilen kom hem :)
Idag ska vi ner på Ikea, Ohlssons tyger och Ica maxi och sen blir det att förbereda inför dopet imorgon! Wiggo är fortfarande lite snorig, men ingen feber eller hosta iaf! Hoppas han blir snorfri med tills imorgon..

Stackars lillfjärten :( han har dessutom fått för sig att det är kul att köra fingrarna i halsen tills man spyr..


Kommentarer
Postat av: Me & My Baby Dolls

Hur hick dopet? :)

2013-02-05 @ 18:47:09
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback