nu blir jag förbannad.

I söndags var det tre veckor sen som Wiggo fick utslag på hela ryggen, magen och armarna och för att vara på den säkra sidan ringde jag till jourcentralen samma kväll för att se om han kunde gå på dagis. Jag trodde dom skulle be att få titta på honom men det ville dom inte, det var säkert bara nässelutslag han hade fått efter sin förkylning, det skulle gå över inom en vecka, det gjorde det inte. 
Utslagen blev större och torrare och växlade mellan ilsket röda och snustorra.
Fredagen veckan efter ringer jag till Habo vårdcentral och berättar hur det är och att det inte går över, vi får komma in på den öppna mottagningen mellan 13-14. 13.30 kommer vi dit och får slå oss ner med alla sjuklingar i väntrummet!
Vi väntar och väntar och jag får springa efter Wiggo varv efter varv på vårdcentralen och efter närmare en timme tröttnar jag och säger att nu åker vi hem och dom säger men det är snart er tur. Jo då, 20 minuter senare får vi komma in i ett undersökningsrum men nu börjar Wiggo bli riktigt hungrig och sur, men vi får vänta en stund till innan en läkare kommer. Och hon har ingen aning om vad det kan va och ber en annan läkare att med kolla, men hon vet inte heller. 
Till slut bestämmer dom sig för att nää vi vet inte vad det är, kom tillbaka om 3 veckor om det inte försvunnit.
Så efter 2 ½ timme åker vi hem och vet ännu mindre än när vi kom dit.
Förra veckan ringde jag Wetterhälsan istället och fick en tid idag så Tom var nere med honom imorse. 
Allergisk reaktion blev svaret, så nu väntar vi på en remiss från barnmottagningen!
Att det skulle vara så jävla svårt??
Nu ska jag ringa till Habo vårdcentral och säga att vi bytt vårdcentral! 
 
Blir så förbannad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback