Vilka grannar man har!!

Dagens i-landsproblem: det är för långt till skafferiet och kylskåpet :/

Dagen har varit super! Fick en gosig sovmorgon till kvart över nio, utan att behöva vakna massa emellan.
När vi hade vaknat till lite och ätit frukost så klippte jag Tom och sen bar det av till affären. Köpte faktiskt blöjor idag, och det vill jag säga var en konstig feeling! Det är ju typ ett år sen sist :P

Vi hann knappt ut ur bilen innan Novalie sprang bort till tjejerna som var ute, såklart ville hon leka med Julia! Det är hennes nya bästis säger hon :)
När vi hade fått in all mat i kyl och frys blev vi inbjudna på fika hos grannen (Julias föräldrar). Så himla gulligt, hon hade till och med bakat glutenfri kladdkaka så Novalie skulle kunna äta med! Ja dom är helt underbara!
Det är ju inte alla som tänker på sånt men hon har till och med köpt hem glutenfria bullar ifall tjejerna vill ha fika nångång!

Kvällen spenderas i soffan med pärondricka, nagellack och Partaj. Ska se om jag orkar ta mig ut i köket också kanske och inventera skåpen :D nått gott måste ju finnas..

Diggar cracked effect nagellack, blir ju helkäckt! Har ett gäng i olika färger.. Så här fick det bli ikväll, vad gillar ni prinskorvsfingrarna? ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh så kul för Novaline( hoppas jag stavar rätt) att ha fått en bästis :) , och så skönt att veta att hon har det bra hos dem :) , ni verkar ha gjort ett bra val stt flytta :) , vart bor ni nu?

Sådant nagellack har jag också, nackdelen är att det passar bara med nagellack av samma märke för att det ska bli snyggt.

Kram

Svar: Ja det är verkligen jättekul! Särskilt som det var lite småknepigt i början och hon blev lite utstött, men nu verkar hon ha hittat en riktig vän :)Vi har flyttat in till Habo, förut bodde vi en bit utanför på landet i min sambos gamla föräldrahem, men det huset var lite i största laget, så vi sålde och köpte radhus istället!

Det nagellack jag har är depend, men det under är nått billigt skit från Ullared :P
Novalies Mamma

2012-10-01 @ 05:44:36
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se
Postat av: Matilda

Ja usch det finns så elaka barn och vuxna tyvärr! , men jätte kul att hon har hittat en vän:)

Okey, vi vill flytta ut på landet inte för långt ut men en bit ut från skiljt ifrån dem andra, för jag vill ha hästar, kanske ett hundpensionat också. Vi vill att våra barn ska växa upp bland djur och natur eller så. för han har växt upp i lägenhet i Bankeryd, läste att du har också bott där!? :)
Och jag har bott först i hus, sen lägenhet, sen hus igen och nu lägenhet tills vi skaffar hus! :D

Jaså, då är det nog bara jag som inte kan haha ;)

Svar: Vi hade ju som sagt vår "lilla stuga" på 284 kvm ute på landet, och det finns självklart både för och nackdelar! Sommartider är ju klart en fördel, det är fint och man har sitt lilla egna liksom. Sen kommer den jävla vintern som man bara vill spy på med skottning, dikesåkningar och mörkret. Jag tyckte det var ideealiskt att bo där ute i buschen med Novalie, men sen blev hon större och vill leka med kompisar osv och det skulle bli ett himla skjutsande fram och tillbaka.. Nu har hon iaf några som hon leker med på gården och dagisungarna på avdelningen bor inte långt ifrån :)

Jag är uppväxt i Stockholm, bodde där tills jag var 15, sen hamnade jag mellan Lekeryd och Huskvarna där jag bodde tills jag träffade sambon 2008 och flyttade in hos honom i Bankeryd. Men vi bodde bara där i ett år innan vi flyttade ut till förra huset :) men Bankeryd är en trevlig liten by! Inte lika mysigt som Habo, men helt okej ;) vi bodde vid attarpsbadet.
Novalies Mamma

2012-10-01 @ 14:46:50
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se
Postat av: Mamma/mormor

Snyggt! Spara lite tills vi kommer så jag får prova också!:=)

Svar: Jadå det finns kvar när du kommer! :) då ska vi pimpa dina naglar :D
Novalies Mamma

2012-10-01 @ 15:02:38
Postat av: Matilda

Oj, har ni hunnit med så mycket på 4a år?
Jag vill ha så stort hus , det är min dröm med stort kök osv :D

2012-10-03 @ 22:43:51
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback