Bebistankar och tandläkarbesök

Hej och hå, idag är det full rulle inne i magen och det känns snudd på som om bebis skulle försöka ta sig ut genom naveln snart!
Barnmorskan kände igår och bebis är inte fixerad än, men med andra barnet kan det ske precis innan förlossningen men det blir kontroll för det med i samband med ultraljudet vecka 36 annars blir det vändningsförsök. Jag vet inte varför men jag är livrädd för att detta ska sluta i kejsarsnitt, vet inte varför jag har en sån feeling det hade jag aldrig med Novalie. 
Kanske beror på att allt annat har varit för jävligt denna graviditet? Allt från illamående och foglossningar till sömnlöshet och hemorojder. Ja livet är underbart ;) 
Nu har jag kommit till den punkt där jag bara känner mig stor och otymplig och att ta på sig strumpor på morgonen är något jag ofta skiter i för det är för jobbigt att ta sig ner så långt haha..
 
Åhh vi längtar efter dig tjorvas <3 snälla ta dig ut genom den södra utfarten så mamma slipper slaktas! 
 
För övrigt idag så har Novalie varit till tandläkaren och hon var såå duktig! Hon gapade innan tandläkaren hann säga något :) vi disskuterade även detta med Novalies tutte och det var inget hon var så jätteorolig för. Lite "tutteglapp" har hon, men med tanke på vad som komma skall med bebis och allt så tyckte hon inte att det var så illa så hon behövde sluta nu på en gång utan hon trodde att Novalie snart kommer känna sig redo att ge upp den. 
Nu har hon den ju bara när hon sover och tids nog så kommer hon kanske skippa det med :) 
Med oss hem fick vi en du-var-så-duktig present i form av en ful liten glitrig sköldpadda som kommer göra ont att trampa på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback