Dagis och sjuka barn

Vilken jävla morgon! Man rent ut sagt spyr på skiten! Ja, eller Tom har gjort iaf.. 
Telefonen ringde strax efter 7, han var dålig och ville bli hämtad på jobbet.
 
Jag ber en inre bön om att det inte är äckelsjukan han har drabbats av! Men den har ju tydligen börjat härja så det går inte att utesluta helt, men sen har han ju en lite lustig mage med gammalt magsår och så vidare så det skulle lika gärna kunna vara något sånt. 
Novalie får iaf vara hemma från dagis idag ifall att. Det är likabra att ta det säkra före det osäkra ifall det skulle smitta..
 
Och på just den frågan har jag ganska starka åsikter! Föräldrar som skickar iväg sina barn till förskolan fast dom egentligen inte borde. Hur kan man vara så egoistisk? 
Det är ju inte konstigt att just äckelsjukan aldrig tar slut när folk inte håller sig hemma utan är ute och flänger på jobb/dagis/stan osv. Reglerna gäller ju även syskon till det smittade barnet, men alla förstår nog inte riktigt det, eller som sagt så skiter dom bara i det av ren lathet och egoism.
Det är tyvärr samma sak vid förkylningar! Har kommit till dagis ett flertal gånger och ska lämna/hämta Novalie och där sitter det ett barn som hostar så in i norden och knappt kan andas och snorsträngarna går ända ner till hakan. Varför inte låta barnet få vara hemma och ta det lugnt då istället för att behöva vistas på förskolan med allt stim och stoj?
Nu tycker jag inte att lite snor är lika illa som magsjukan, men bara grejen utav det!
 
Vi får se hur det artar sig under dagen/natten, håller tummar och tår! Vi håller oss hemma iaf!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har själv inga barn än..
Men jag tycker det varför köra iväg barnen till dagis när dem är sjuka!?, som du säger allt stim och stoj..
Man kan ju själv tänka sig in i hur barnet mår och vad man själv skulle vilja göra i den situationen..
Så elakt :/

Svar: Jag vet, helt sinnessjukt! Jag blir så förbannad på sånt..Det värsta utav allt är ju smittspridningen! Snart är ju varenda jävel sjuk om folk inte tänker sig för!
Novalies Mamma

2012-10-01 @ 14:51:09
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se
Postat av: Matilda

Jo precis :/ ond cirkel!!

2012-10-03 @ 22:40:59
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback