Bulljävelns dag

Har gjort som resten av Sveriges befolkning idag - bakat den förbannade kanelbullen.
Tyckte det kunde vara lite mysigt att baka med Novalie efter dagis så vi åkte och handlade. 5 minuter efter att vi kommit hem så stack ungen bort till grannen och lekte där i 2½ timme, så jag fick minsann baka mina bullar själv.
När jag hämtade henne smackade hon i sig en bulle och däckade på soffan, livet är hårt. 

Failade med dom glutenfria och pajade köksskåpet.
Passade på att "slänga ihop" en omgång vaniljdrömmar också, det var andra failen - dom blev som gigantiska dasslock typ.. 
Dom vanliga bullarna med vetemjöl blev ungefär lika stora som harskitar och är en aning hårda. FAN vad avundsjuk jag är på folk som kan baka :/

Nu ska jag ta ett välförtjänt bad efter alla timmar i köket, fötterna trillar snart av, ryggen värker och bebis trycker uppåt så jag kan inte sitta. Sen ska jag minsann slänga upp fötterna i soffan och tvinga lilla karl att massera dom i väntan på Fråga-Olle premiären ikväll :) 

Bulljävlarna slänger jag in i frysen så jag slipper se dom och hoppas det kommer hit nån stackare och vill ha fika!

 

Skiter i det här nästa år och sticker till Ikea istället!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du bakade iallafall!! Bakoman som Jag är har inte bakat en bulljävel idag. Ska baka lussekatter på lördag ;) kanelbrunas kunde jag köpa på maxi.

2012-10-04 @ 21:30:27
URL: http://www.theicewomen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback