Total makeover!

Måste nog erkänna att jag är ganska noga med hur Novalie ser ut renlighetsmässigt. Jag vill att hon ska vara ren i ansiktet och om händerna, håret får gärna vara borstat, naglarna klippta och man behöver inte ha dom skitigaste kläderna i kommunen när man ska iväg.
Nu är jag ju inte så pedant att barnet inte får skita ner sig eller bli kladdig - givetvis får hon det, hon är ju barn!

Varför skriver jag om det här då?
Jo för idag när vi kom hem såg hon ut som ett krigsbarn från topp till tå, bara tanken får mig att skratta lite :) igår var hon ju hos min pappa hela dagen och dom var ner i ladugården till kossorna, och ja man luktar ju där efter.. Direkt efter for vi ju upp och grillade hos Saras pappa och barnen lekte och busade i trädgården. Eftersom klockan blev så mycket övernattade vi där och idag har barnen varit i sandlådan, sprungit barfota i gräset och ätit ärtsoppa. Ja ni kan ju tänka er ;)

Grisfia föreslog själv ett bad och inte mig emot! Nu doftar hon gott och naglarna är klippta och penslade med vackert rooosa nagellack..

Trött som bara den! Nu blir det snart mat sen går vi ut en stund till i solskenet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback