Ber en bön till gudarna

.. att det inte är äckelpäckelsjukan!
Jag låg och halvslumrade i soffan imorse och Novalie tittade på barnprogrammen. Helt plötsligt börjar hon störtgråta och jag hör det underbara ljudet av kräkningar.. Novalie stod framme vid tvbänken och spydde rätt ut på golvet. Nog för att man kan ha dåliga mornar, men att börja den med att torka kräk och skura är minsann inget man önskar sin värsta fiende! Sen var det bara ner med kladdig unge i badet och hoppas på att det inte kom mer, och än så länge har det varit lugnt.. Om en stund ska jag prova och ge henne lite välling och ett kex och se om hon får behålla det :/ får hon det så lär det inte vara äckelsjukan. BLÄ jag vill inte!!

Nu får jag se hur det blir med jobb ikväll.. Först och främst för att inte smitta mina gamla kompisar, men eftersom inte Novalie kan gå till dagis så har vi lite problem isf!

Dessutom fyller Tom år idag, grattis på födelsedagen! Du får lite magsjuka i present :)

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Hur gick det sen var det kräkis eller?

2012-03-16 @ 01:25:31
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback