benget - mästerkatten utan IQ

Så bra gick det och sova! Efter 30 sekunder i sängen hör jag hur det låter i garderoben, ett evigt gnagande! Tänder lampan och mycket riktigt, där sitter 2 katter och vill in i den. För er som aldrig varit här kan jag berätta att vi på övervåningen har tre stycken s.k kattvindar, dvs garderober under snedtaket!
Jag skickar in Bengan och Majsan och dom fattar genast vad det är frågan om! Lille Bengan som inte har så värst mycket musvana är den som får tag i rackaren och bär ner den till stora hallen. Han leker lite med den samtidigt som jag kutar runt med en plastlåda för att få fatt den innan den försvinner. Efter en stund kommer Tom ner med Majsan som får sköta resten! Ut med katten och musen sen var det frid och fröjd.. Benget den stackarn fattar ingenting och springer fortfarande runt på musjakt..

Så kul har vi i Gullskog vid midnatt!

Det lilla äcklet och Benget som så gäääärna skulle vilja ta sig in i den lådan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback