God kväll i stugan!

Dagen före lucia. 
Morgonen startade här hemma vid 06.30 imorse av en hungrig liten pojke, tidigt kan dom flesta tycka men jag tycker nog att det är den mysigaste stunden på dagen. Det är fortfarande mörkt ute, man tänder något ljus och sen äter jag och Novalie frukost tillsammans i lugn och ro innan vi startar med påklädning och allt annat sånt man gör på morgonen. Som den väl förberedda människa jag är lägger jag fram kläder till oss allihop kvällen innan för att morgonen ska bli så smidig som möjligt och utan onödig stress. Novalies på matsalsbordet i vardagsrummet, Wiggos på skötbordet och mina i trappan! Vi vet vart vi har våra kläder och hämtar våra högar strax innan Bolibompas klädrace drar igång. Åhh vad jag älskar just den biten! Där har dom verkligen tänkt till :) vilken unge vill inte vinna? 
Sen bär det av till dagis för att träffa kompisarna! Tisdagar, onsdagar och torsdagar iaf.. Måndagar och fredagar är vi inte alls lika hurtiga och drar gärna runt i pyjamas och myser i soffan tills klockan blir runt 9-10 ;) samma på helgerna.. 
I eftermiddags var det luciafirande på dagis, och Novalie var så fin! Det blir en helt annan stämmning när dom är ute, dock en smula kallare (-10grader) och en aning knepigare med alla kläder. Dom såg ut som små michelingubbar hela bunten <3
 
Dagen har varit bra helt enkelt, inga större dispyter :) vi pratade ut ordentligt efter gårdagens ihopbryt efter att Novalie hade vilat en stund och lugnat ner sig. Sen var hon som vanligt igen och världens goaste tjej <3
 
Imorgon ska vi gå upp tidigt och äta frukost till svts Lucia klockan 7.00 :) klädracet skippar vi imorgon!
Natti natti
 
Efteråt fick vi pepparkakor och glögg :) fint att vi glömde ta av reflexvästen så att den lyser igenom..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback