En treåring med panikångest

Är det verkligen helt normalt?

Efter en jättebra dag på förskolan dyker hennes mamma upp i dörren och ungen är som utbytt! Vägrar klä på sig, skrattar en rakt i ansiktet och blir sen helt hysterisk och efter tvångspåklädning skriker hon som besatt hela vägen hem att hon vill va på dagis!

Nu ligger hon på golvet och skriker att mamma är dum och jag vill inte ha nån mamma.. Är jag verkligen så hemsk? :/
Så fort hon lugnat sig får hon gå och vila och då ska jag passa på att mysa med barnet som faktiskt vill ha sin mamma! Usch vad ledsen man blir..
Jag vet att hon säger det bara för att hon är arg men det känns ändå :(

Min glada tjej <3 den flickan gillar jag!


Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Gosingen då... men det är ärftligt... Du ville hellre ha din dagmamma än din mamma! Får hon bara vila lite och få nåt i magen så är allt glömt!:=)

2012-12-11 @ 15:46:52
Postat av: Anonym

Antagligen en reaktion på syskonet! Hade samma "problem". Det går över.. OM hon får mycket kärlek.

2012-12-12 @ 18:26:28
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Anonym: är du dum i huvudet på något sätt?!? Allvarligt vaddå "OM" Michelle är min bästa vän, jag känner henne utan och innan och det finns ingen tvekan om saken, hennes barn blir överösta med kärlek BÅDA TVÅ! Otroligt korkad kommentar och btw så är mina barn exakt likadana men jag kanske inte ger som tillräckligt med kärlek, eller så är det bara ett tecken på att dom trivs på dagis på samma sätt som min stora flicka trivs hos sin mormor eftersom hon skrek hysteriskt idag att hon inte ville följa med hem trots att hon varit ifrån oss en el vecka när vi varit på bröllopsresa. Shit asså tänk till innan du skriver något, och Michelle det är en helt normal reaktion/fas som många barn går igenom helt enkelt för att dom har det skit bra med alla sina kompisar och bra pedagoger där hela dagarna eller som mor din säger så går det i arv ;)

2012-12-12 @ 22:04:49
URL: http://Neccin.blogg.se
Postat av: Nikki

Sara: Är DU dum i huvudet. Har jag skrivit NÅGONSTANS att hon inte skulle ge sina barn den kärlek de förtjänar och behöver? Jag känner inte henne, nej, MEN min kommentar var verkligen inte menad på det sättet som ni uppenbarligen tolkade det. Vad jag kan läsa mig till i bloggen så är Michelle säkert en jättefin mamma.

Hon skrev ju frågan "Är det normalt?" och jag svarade helt enkelt det jag skrev.. i all hast och därför blev det anonymt, vilket inte alls var meningen.

Det var väl precis det jag skrev, som du skriver? En reaktion på något, en vanlig jävla fas såklart.. Sluta vara så jävla mycket på hugget.. jävla idiot.. Tänk efter innan du går bananas på någon.

2012-12-21 @ 18:58:24
URL: http://nikkilili.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback