Anonym kommentar

Det är inte ofta jag får anonyma kommentarer här på bloggen, men det händer (ca 1 gång/år).
Idag har jag fått en kommentar som jag inte vet riktigt hur jag ska tolka.. Jag blir både arg och ledsen på samma gång. Jag får en känsla av att det är någon jag inte känner, för folk som känner mig och oss som familj vet hur mycket kärlek Novalie får! Jag vet inte om den är snorkigt menad men dom stora bokstäverna i OM får mig att tro det. Som om hon inte skulle få det?
 
Kommentaren löd såhär: 
"Antagligen en reaktion på syskonet! Hade samma "problem". Det går över.. OM hon får mycket kärlek."
 
Om det nu är så att du inte känner oss så kan jag förklara lite hur Novalie är som person. 
Novalie är världens goaste och gladaste tjej men hon är också en liten dam med ett fruktansvärt humör och hon blir väldigt arg om hon inte får som hon vill. Novalie är även glutenintollerant och barn med just den diagnosen har *överlag* lite kortare stubin har jag fått förklarat för mig av läkarna på barn- och ungdomsmedicinska mottagningen.
Hon har ända sen hon föddes mer eller mindre haft upp och nedgångar vad gäller sitt humör och som förälder är det inte alltid helt enkelt att handskas med det. Jag är en ganska lugn person överlag och har i regel ganska bra tålamod, men när det har varit såhär i flera dagar i rad känner även jag en viss frustration.
 
Självklart är det säkerligen på grund av sin lillebror hon är sån här just nu! Det är en stor förändring för henne också.
Såhär i efterhand när jag läser inlägget du kommenterat under så kan jag förstå att det i andras ögon ser illa ut när jag skriver att hon får gå och lägga sig så jag kan mysa med den lille. 
Nu är det inte riktigt så illa som det ser ut. 
Efter dagis går Novalie alltid och vilar en stund för att orka med resten av dagen, trots att hon är 3,5 år så behöver hon det. Det är inte alltid hon sover men hon är still en stund och lugnar ned sig, det är allt hon behöver - samla lite krafter.
Och när hon väl vilar så passar jag på att umgås med hennes lillebror så jag kan leka och umgås med henne utan ett skitkasst samvete att jag inte bryr mig om henne. 
 
Balansen är svår tycker jag.. Jag är mycket själv med barnen eftersom Tom jobbar hela dagarna och det går inte en enda dag utan att jag har dåligt samvete och känner att jag inte räcker till!
Hela dagarna handlar om att prioritera! Vad är viktigast för stunden? Att Novalie som är 3,5 år vill ha hjälp med att plocka ner något från en hylla, eller Wiggo som är hungrig och inte förstår att man ibland måste vänta? 
Just i den situationen är det nog inte så svårt val för någon. 
Sen är jag väldigt låst pga amningen. Kanske skulle jag börja ge honom ersättning och lägga honom i babysittern med flaskan uppallad med kuddar? Nej det är inget alternativ för mig, 3,5åringen får vänta en liten stund medan lillebror äter. Det är säkert svårt för Novalie att förstå varför lillebror jämt går före och hon säkert känner sig lite undanskuffad men jag gör så gott jag kan..
 
Vart vill jag komma med det här? Inte fan vet jag.. Men det känns bättre nu iaf när jag fått skriva av mig!
Hur som helst så är det ingen tvivel på att min tjej får mycket kärlek, just nu är det bara en fråga om hur vi hanterar hennes humör på bästa sätt tills det lugnar sig..
 
Hon är min ögonsten och mammas flicka! Det kommer inget kunna ändra på någonsin <3 
 
En sista fundering: varför kommenterar man anonymt? :S

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där "om"et vittnar som du säger om att det måste vara någon som inte känner er. Jag har då aldrig sett en flicka som får så mycket kärlek och POSITIV uppmärksamhet som Novalie. Hon är världens goaste unge och det beror på att hon har världens goaste föräldrar<3

2012-12-12 @ 23:52:13
Postat av: Ellan

Håller med Jezzie! Bättre mamma får man leta efter! <3

2012-12-13 @ 00:15:58
Postat av: Caroline

Anonyma kommentarer suger! DU Michelle, det lilla jag sett och så mycket jag läst och hört, är en fantastisk mamma! Och Novalie kommer förstå en dag ju! Annat än dendär anonyma personen :P kram!

2012-12-13 @ 01:48:29
URL: http://haljestigs.blogg.se
Postat av: Satu med 4 småttingar och gravid

Dim skriver väl anonymt eftersom man inte vågar stå för det man kommenterat? Jag får också dumma anonyma kommentarer ibland, gör som hag- skriv upp IP numret så får du en koppling ifall du får fler kommentarer!;-)

Kramar!
P.S Vi har också en väääldigt bestämd ung dam (också 3,5 pr) med kort stubin här hemma. Phew! säger jag bara.

2012-12-13 @ 10:10:38
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: Mamma/mormor

Bry dig inte om den kommentaren alls! Du klarar det där alldeles utmärkt!!!

2012-12-13 @ 12:15:37
Postat av: Matilda

Det jag har läst, så ser jag dig som en underbar mamma! , och skit i vad ´´anonym´´ skriver. Det ÄR inte lätt att vara mamma!! Stå på dig :D

Kram

2012-12-15 @ 20:45:40
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se
Postat av: Nikki

Hej!
Alltså, för det första var det inte alls menat så. Det var inte heller meningen att vara anonym. Jag menade mer "om hon får mycket kärlek ;););;;)". Tror absolut inte att din lilla tös får lite kärlek.

Jag har också en tjej med världens humör.. alltså, VÄRLDENS humör. Eller hon hade, eller ne, hon har fortfarande. Och det blev värre nu i somras när vi fick lillebror. Jag lägger också mina stora barn tidigt för att få tid med den minsta.

Förstår precis vad du menar, ammar också, samtidigt som jag försöker ha tid med de stora.

Du tog det helt fel, menade inget illa!

2012-12-21 @ 18:40:55
URL: http://nikkilili.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback