Pottan är invigd!

Igår var det utvecklingssamtal på dagis och det verkar som det går jättebra :) hon verkar trivas och har fått en bästa kompis, dom gör allt tillsammans! Sen påpekade hon givetvis Novalies tal, att hon pratar då duktigt och säger vad hon vill. Hon håller små samtal med sina kompisar och sjunger med i visorna på samlingen.
Sen nämnde hon en sak till, på morgonen hade Novalie gått på pottan och kissat för första gången någonsin! Hennes mor blev givetvis jättestolt! För skoj skull tänkte jag när jag kom hem och gick på toaletten att Novalie skulle få sitta brevid mig på pottan, och tro det eller ej men hon gjorde det en gång till! :) galet att en sån sak kan göra en så lycklig men det var nästan så man fick glädjetårar <3
Däremot ska pottan bytas ut till en med lite bredare sidor, mitt lilla taniga barn åker nästan ner hela hon i hålet..

Kommentarer
Postat av: Anki mamma till Milly

vi köpte en potta på ullared till milly som ser ut som en toalettstol så spelar den om de kissar eller gör de andra i den :)

milly sitter mer än gärna på sin och försöker :)

och den är mindre i hålet :)

2011-05-19 @ 20:04:03
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Hon verkar ju såå duktig med talet din tös! Hon får mer än gärna lära Devin lite ;) haha. Han säger inte mycket han i stället.. Han är tyst, precis som sin mamma. Och potträningen, vad underbart! Grattis :)

2011-05-25 @ 09:55:25
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback