Storstädning

Det är minsanm inte lätt att vara liten i det här huset! Idag har vi haft storstädning på nedevåningen och efter att vi lagt in det sista golvet i det blivande datarummet så är det övervåningen som ska få sig en omgång..
Även om Novalie bara är 1½ så tycker jag att hon ska vara med och testa och tycka att det är roligt att städa för det kan vara bra tills hon blir äldre. Jag tänker minsann inte bli någon morsa som gör allt åt mitt barn, jag anser att det bästa är att dom lär sig från början.
Nu kräver jag ju givetvis inte att hon ska kunna städa hela huset när hon är 2, men att testa på lite dammsugning, skurning, lägga i sina leksaker i lådorna och att duka sin tallrik och bestick inför maten är en ganska lagom nivå för den åldern hon är i nu. Och gissa vad?! Hon klarar det galant :)








Det är minsann jobbigt att städa..

Kommentarer
Postat av: Sarah

Sötnosen kan ju när hon vill :)

2011-01-15 @ 14:14:53
Postat av: Mormor

Gosingen! Vad hon är duktig! Och du med hjärtat! Puss

2011-01-18 @ 12:22:19
Postat av: Beatrice Bäckstrand

Precis, det ska läras i tid ;)

Min pojk föredrar att dammsuga han.

2011-01-18 @ 14:56:18
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback