Sitter och ruttnar

Precis som rubriken lyder så sitter jag här på en stol i mörkret i min ensamhet och bara ruttnar.
Novalie sover och det är förvisso lugnt och skönt, men det blir hemskt tråkigt efter ett tag.
Jag har precis skakat till dagens lunch och tänkte att jag skulle försöka få något gjort efter det!
Som ni kanske märkt har min blogg blivit väldigt tråkig(are) än innan, men det är för att det verkligen är fullt ös mer eller mindre jämt så jag har varken orkat eller velat sätta mig vid datorn när jag kommer hem. Novalie har nu gått 2 dagar på dagis och det verkar gå bra!

Ikväll blir det jobb och det ser jag fram emot :) det är roligt när det går i ett hela tiden och gamlingarna är så goa, och det är skönt att det känns så. Och än en gång vill jag påpeka vilken underbar personal det är! I måndags gjorde vi en liten ändring i schemat och jag gick dag istället för kväll och tjejen som jag bytte med visade verkligen sin tacksamhet. Det är sånt som gör att man fattar tycke för sina arbetskamrater! Är det något man undrar så behöver man aldrig tveka på att ringa för att man vet att hur dum frågan är så är det ingen som ser ner på en eller tycker att man är helt vrickad.
Stort + till personalen på Stormtrivs hemtjänst som gör att man känner sig så välkommen i gruppen! :)
Får jag bara en tjänst så är jag ganska säker på att jag är kvar där ett bra tag!

Imorgon är det dagen D för oss. Novalie ska äntligen få sin gastroskopi och jag är så nyfiken på vad den visar! Dock är jag lite orolig för detta med sövningen, men det kommer säkert gå bra.



Införskaffat lite skor/stövlar. Ett par vanliga och ett par fodrade till mini-me.
Och jag själv unnade mig ett tag 3 betala för 2 skor. Haha det är vad jag är värd ;)


Såhär ser vårt köksbord ut innan vi lägger oss på kvällen för att det ska gå smidigt och för att man ska behöva tänka så lite som möjligt på morgonen. Den vänstra högen är Novalies ytterkläder och väska och den högra är min. Inne i soffan ligger hennes kläder och en ny blöja framlagt på hög! Bra rutiner som underlättar :)


En trött Novalie utforskar köksskåpet!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hoppas allt går bra imorgon! Du får gärna höra av dig om vad de säger om lillfisen :) Bara hoppas på att det visar något så hon kan bli bättre och man vet vad som är fel.. Puss <3

2010-09-01 @ 21:00:22
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback