Ändrade planer..

Novalie hade precis börjat bli kvitt sin förkylning, men som ett brev på posten kom nu febern.
Dom tyckte på dagis igår att hon hade varit lite varm under dagen så jag tempade henne när vi kom hem, men det var inte så farligt och hon var fortfarande ganska pigg och glad. Men inatt när hon vaknade så var hon kokhet stackaren och låg då på 39,2. Det är väldigt högt för att vara henne som annars ligger ganska lågt i temperaturen. Hela natten varvade vi alvedon och ipren och till slut somnade hon och sov ett tag men nu på morgonen är det samma sak igen förutom att hon inte har så hög temp. Efter 45 minuter fick hon lägga sig igen..
Så denna veckan blir det inget mer dagis för henne! Jag jobbar ju kväll både idag och imorgon så Tom hinner hem lagom tills jag måste åka men på fredag jobbar jag dagen. Eftersom mamma ska komma på fredag fick jag en snilleblixt! Hon får helt enkelt komma imorgon kväll så kan hon vara hemma med Novalie på dagen medan vi jobbar! :)

Sen har även jag och Tom funderat om lite när det gäller stora rummet som håller på och renoveras. Eller det gjorde iaf för nu har det stannat av en smula när vi haft så mycket med både dagis, jobb och glutenutredning.
Jag ville från början tapetsera i en ljus tapet med lite ett skimrande mönster men vi har funderat lite och ändrat oss så det blir målning i hela rummet i vitt och på ena väggen ska vi ha Elvis :) Det mesta kommer gå i svart och vitt men jag ska ha röda detaljer har jag bestämt (och Tom gått med på). Jag köpte 2 fina röd/vita prickiga fleeceplädar i Ullared när vi var där och så ska vi ha röda kuddar, röda bordsunderlägg och lite annat smått och gott. Det kommer bli skitabra, det känner jag på mig!


Denna mannen kommer pryda vår ena vägg                



Jag är även lite sugen på att ha Marilyn Monroe på väggen, men vi får se..
En av varje kanske blir för mycket?

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Svart vitt och rött. Känner mig stolt, du måste fått din insperation från mitt snygga vardagsrum ;D

2010-09-08 @ 18:09:33
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Anonym

näe ja tror de kan bli snyggt med vilket som =) elvis å monroe oryder våran vägg här hemma med, fast i tavlor =)

2010-09-09 @ 21:50:56
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback