Tokfia

För ett tag sen insåg jag att Novalies kläder börjar bli för små/passa för en varmare säsong. Detta gjorde att jag igår tog mig en tripp till A6 i lugn och ro innan jobbet :) det var riktigt skönt faktiskt, jag gick där och lullade i lugn och ro och klämde och kände innan jag köpte. Jag fick inte med så värst mycket eftersom barnbidraget inte räcker något vidare långt så jag får vänta några dagar på lönen innan jag kan fortsätta uppdatera mini-grisens garderob!

Här hemma har det varit rensning idag så imorgon tar sig min kära sambo och hans far några turer till tippen. Gud vad skräp.. Som tur är så kommer Sara och lilla familjen hit och leker med mig och Novalie i väntan på Tom :) Det ska lagas smaskig röra som det ska bjudas på, och till det blir det pasta! Det är så oerhört gott och väldigt enkelt att bara byta ut Novalies portion till glutenfri pasta sen kan hon äta samma som oss!


Morgonen började med att Novalie rusade till dörren och skulle ta på sig skorna, antar att det var till dagis hon ville utan frukost i magen, en kissig blöja och i pyjamas klockan alldeles för tidigt..


Mamma passar på att ta lite kort på gårdagens inköp i väntan på att klockan ska gå.
Novalies nya vinterjacka och en fuskkrage och ett par vantar som matchar förra årets mössa som hon även kan ha i år!


Mamma hittade även en fin tröja med snöflingor och ett par jeans


Kläderna måste ju provas med och dom satt jättebra! Det fick bli dagens outfit på dagis idag.


Av alla fina böcker hon har så älskar hon den tråkigaste av dom alla, ro ro din båt


På dagis så har dom en låda på samlingen som dom brukar plocka upp grejer ur som är förknippade med en sång. Nu ska barnen ha egna lådor med sig med 1-2 saker i, så vi pysslade lite imorse. Eller jag gjorde, Novalie sprang runt och sjöng. Älskade barn, hon är så duktig på alla sånger dom sjunger på dagis och hon gör rörelser till så man kan gissa vilken det är.
Såhär blev iaf Novalies låda :) i den så hamnade det ett troll (uppe på berget) och en mus (vart bor du lilla råtta).
Funderar dock på om jag skulle byta ut musen till en tomte så får den representera i ett hus vid skogens slut, för den gillar hon starkt!

Nehe nu är det sängdags så jag orkar med morgondagen! Ska kika på idol med innan jag somnar ;)

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Novalies portion? Jag då kan jag inte få glutenfritt när du ändå måste laga det :O :D

2010-10-23 @ 07:50:44
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: anki millys mamma

va fin munktröjan var :))

2010-10-23 @ 18:11:25
URL: http://mammamumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback