En mindre lyckad gårdag

Novalie var ju som sagt inte på något vidare humör igår, men det var väl det minsta bekymret. Efter att vi kom hem från att ha letat backspegel så börjar Tom känna sig illamående, och inte långt därefter jag med.
I panik fick jag ringa runt och se om det var någon som kunde ta Novalie över natten och som tur är har Tom så underbara föräldrar så vid 20 igår kom dom och hämtade min lillfis..
Tom hade kurerat sig i gästrummet och jag la mig i sovrummet och så låg vi under natten och hade vårt roliga på eget håll.

Orsaken till detta då? Jag har redan uteslutit magsjuka och misstänker istället att kräftstjärtarna vi köpte häromdagen och skulle äta lite gott med inte var helt okej. Eftersom det bara var jag och Tom som blev dåliga så måste det vara dom för det är det enda vi har ätit som inte Novalie har fått, och hon är ju fortfarande frisk! Så tack gode gud att jag är så nojjig med skaldjur för hennes del annars hade vi legat här och spytt hela högen!
Jag har iaf börjat piggna på mig och känner mig en endast en smula skakig men annars är det helt okej! Tom däremot ligger fortfarande däckad, dock har han förflyttat sig till soffan nu.


Såhär ser det ut en helt vanlig dag när Novalie äter..


Novalie klättrar upp i hyllan under databordet och inser att hon inte kommer ner..




Besvärligt det här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback