1-0 till mamma!

Jag har minsann en spännande dotter. I 2 hela kvällar har hon somnat jättegott i sin säng men nu på dagen var det kört.
Eftersom damen är lite rymningsbenägen och gärna försökte ta sig ur sin cell (spjälsängen) så fattade vi beslutet att det var lika bra att göra om sängen innan hon står på huvudet och bryter näsbenet. Vi kan nämligen ta bort ena sidan på hennes säng och sätta dit en bräda så kan hon ha den sängen i några månader till, och fördelen är att den är så låg så det är inte så högt och trilla ifall det skulle hända. Men för säkerhets skull så har jag laddat upp med några täcken vid sidan om sängen!
Idag iallafall så var mini-grisen alldeles för pigg för sitt eget bästa (och för mammas) klockan 6 imorse. Jättekul tyckte Novalie och ville gärna busa istället för sova så det var lite delade meningar imorse..
Det tidiga uppstigandet resulterade ju självklart i att hon blev supertrött redan vid 10 imorse, men för att vara på den säkra sidan att hon var riktigt trött så väntade jag ett tag till med att lägga henne.

Klockan 10.30 drog operation få ungen i säng igång. Jag lade Novalie, hon kom uppspringandes, jag la tillbaka henne och hon kom upp. Så höll vi på ca 1 timme och 15 min, men nu jäklar sover hon!
Jag gjorde på samma sätt som Supernanny lär ut om läggdags på kvällen. Dom 2 första gångerna sa jag lugnt till henne att det var dags att sova och sen med lite bestämdare röst gången efter. Sen sa jag inte ett ord utan var helt lugn och bara lade ner henne igen. Här blev jag faktiskt riktigt chokad för jag hade väntat mig några hysteriska utbrott, men hon sa inte ett ljud utan bara tassade upp igen.
Men till slut tröttnade hon, 1-0 till mamma!!
Jag måste erkänna att jag känner mig sjukt stolt att jag för det första lyckades få henne i säng, men framförallt att jag själv tog det piano och inte blev hystetrisk av frustration haha.

Nu ska jag nog lägga mig en stund och återhämta mig lite, i eftermiddag är det uppföljningssamtal på dagis!



En dam med väldigt bestämda åsikter!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Gosing!!! Tur att mamma klarar att hålla sig lugn! Jag vet precis var humöret kommer ifrån!:=) Fast inte mig, jag har LÅNG stubin!:=) Kram mina älsklingar!!!

2010-10-20 @ 17:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback