Mysdag med skruttungen

Än är jag inte helt okej, det kan jag inte sticka under stolen med men idag har jag iaf kunnat äta något annat än yoghurt och kräm! Även om inte matlusten är den bästa så är det skönt att kunna variera lite.
Eftersom jag skulle varit ledig idag om jag inta varit sjuk så har Novalie varit hemma från dagis idag och vi har haft det riktigt mysigt :) vi vaknade imorse vid 8-tiden och slog på barnprogrammen i sovrummet och sen låg vi bara och myste och hade det gott tills telefonen började ringa, först chefen som ville kolla hur jag mådde och sen pappa. Då tyckte Novalie att det var dags att gå upp så vi åt lite frukost med tända ljus, det är inte varje dag!

När det väl var undanplockat så byggde vi en koja under köksbordet, detta uppskattades väldigt mycket utav Novalie :) superenkelt, jag tog 2 påslakan och slängde över och la en madrass med en filt under bordet och voila!
Vi busade en bra stund och klockan sprang iväg och sen var vi tvungna att ta en tur till biblioteket och låna en bok jag kan läsa när jag lägger mig och jag hittade en som verkar falla mig i smaken då jag gillar verklighetsböcker. Denna handlade om en mamma som skrev om tsunamin i Thailand, hon förlorade 2 av sina 3 barn, sin man och flera nära vänner. Så den får hålla mig sällskap några kvällar framöver!

Novalie sov middag i 3 timmar idag när vi kom hem och efter att hon hade ätit lunch så då passade jag med på att lägga mig en stund och när hon gick upp igen så var det bara till att börja med maten igen, det fick bli lasagne.
Sen har vi hunnit med och bada/duscha och mysit i soffan, nu ska jag försöka få henne i säng tänkte jag..



Simpel koja


Undebara unge, åhh så jag älskar dig!! <3


Novalie tyckte det var lite dålig takhöjd..


Doris tyckte det var en smula underligt det vi höll på med under bordet


På väg från biblioteket passade vi på att gunga en sväng


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback