Vilken helg!

Denna helgen har det verkligen varit fullt ös! Vi har haft tjejkväll här hemma och fixat med bilar m.m.
Helgen började egentligen redan i torsdags då vi började plocka fram bord och stolar och ställa iordning, tack gode gud för ytterrummet annars hade vi aldrig fått plats!
På fredagen blev det lite snabbstädning av bara golven för det kan ju inte se ut hur som helst när det kommer folk! Då lade vi även köttet i marinad och plockade fram lite glas och sånt och sen på kvällen lade jag på den bästa uppfinningen någonsin, pappersduken!
Sen på lördagmorgonen var det bara att stiga upp ur sängen osch fortsätta! Det skulle göras pastasallad, kycklingen skulle marineras, musik skulle fixas, grillar skulle förberedas och välkomstdrinkar skulle göras!
Det var lite småstressigt och mitt uppe i alltihop skulle vi skjutsa Novalie till Farbror Danne med familj, tack för hjälpen! Jag tyckte inte riktigt det passade att ha en ettåring med på detta..

Vid 16.30 rullade det i 5 jänkare på gården knökafulla med lite goa damer i! :) som tur var hade vi hunnit få iordning på allt. Det var en superlyckad kväll här hemma och strax efter nio blev det avgång mot bygdegården för vidare party så då fick Tom hämta hem Novalie innan klockan blev för mycket.

Idag är det lördag. Jag är trött.
Eftersom det är morsdag idag så fick jag sovmorgon av min snälla gubbe så jag klev inte upp först klockan var halv tolv när pappa kom. Eftersom han och Tom skulle meka med våra tvåor på bilarna så var jag tvungen att gå upp och ta Novalie.
Nu är det bara fjädern kvar på min bil sen är dom fit for fight! :) tur att pappa är så bilkunnig!
Efter en stund kom Toms föräldrar och så åt vi och fikade lite.

Jag har även passat på att tvätta lite idag eftersom det varit så fint väder ute så torkar det snabbare och det luktar sååå gott!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Farbror Danne

Hoppas lillfisan somnade gott på kvällen..Hon är hjärtligt välkommen att stanna fler gånger utan mamma och sin pappa///Danne

2010-05-30 @ 22:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback