Söndag - vilodag

.. pyttsan heller!
Idag har det varit fullt ös igen! :)
Vi har bland annat byggt en sandlåda jag och min lilla karl! Är vi så duktiga på att slänga ihop en sandlåda så har huset god chans att bli fint en dag med! Men nu tar vi en sak i taget..
Så länge kan man drömma lite ju! Vi skulle vilja fixa iordning nere i storarummet och ta bort heltäckningsmattan från 70-talet, måla och byta golv i hallen (som idag används som kontor), byta golv i de flesta rum och renovera tvättstugan. And the list goes on..
Ute vill vi ha en altan på ena sidan och en liten uteplats på andra. Fönster och dörrar ska bytas, taket på ytterrummet ska bytas och plattorna på gången ska även dom bytas ut.

Veckorna går.. Om 2 dagar är Novalie 11 månader och om 1 månad och 3 dagar är det dags för hennes första kalas! :) det är rätt skrämmande vad tiden går!
På onsdag ska hon åka till sin farmor och farfar i Mullsjö och vara borta ända tills på lördag och bara mysa och umgås med dom uppe på campingen. Jag kommer sakna henne så mycket min lilla skruttunge!
Samtidigt ska det även bli ganska skönt att det bara kommer vara jag och Tom hemma för det var riktigt länge sen. 

Ikväll vill inte lillfis somna.. Jag vet inte om hon har ont i munnen :/ av någon anledning så har hon böjat dreggla! Jag anar att det är en tand till på g där nere men jag är inte riktigt säker. Inte vid någon av dom tidigare tänderna har hon dregglat, utan det är första gången (om det nu är tanden då). 
Innan läggdags så låg hon och mös med pappa i soffan och jag satt här ute vid datorn när hon för 534:e gången idag började jama så jag tänkte att jag skulle fånga det på film för er som undrar hur det låter när ett barn på 11 månader låter som en löpkatt! Det skakiga i filmen beror på att Novalie fick tag på bandet man har runt handleden och drog till.


 
Knasfia <3

Kommentarer
Postat av: sandra

de säger ju att barn kan reagera olika för varje tand =) Roligt läte hahaha :D så söt är hon

2010-05-10 @ 00:17:11
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Beatrice ♥

Åh, jobbigt att vara ifrån lillskruttan, men det är väl samtidigt skönt att få lite tid för varandra :)



Nope, Devin vill inte krypa än. Han försöker gång på gång, men det slutar alltid med gallskrik och pladask på magen. :P

2010-05-10 @ 08:39:21
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback