Knepiga bil och en surprise..

Ännu en gång har vi desperat försökt få Buicken till besiktningen.. Förra året hade vi en tid på morgonen i Tidaholm, men då ville inte bilen starta och nu blev det samma sak i år!
Av någon anledning gick jag in på bilprovningens hemsida bara för att kolla om dom hade någon tidigare tid än den vi redan har den 24:e maj. Och det hade dom! Klockan 11.00 hade dom en tid, men när jag såg de så var klockan redan 10.00. Hade Buicken startat på en gång så hade vi kunnat boka den och fått det avklarat. Men nej då, det tog 25 minuter att få igång den och när den hade startat så var det redan för sent..
Vi åkte iaf ner och tankade den så den är redo för den 24:e! :)

Efter Noels kalas så tog vi en sväng till Danne, Jennie och barnen och tog en fika! Alltid lika trevligt.
Novalie somnade så gott och sov i farbror Dannes knä :)

Tanken var att hon skulle sova en stund till så hon orkar vara vaken en stund till. Men nej då, det gick inte för sig! Trött och dan fick vi plocka upp henne igen. Hon sprang så glatt runt på vardagsrummsgolvet, ända tills bordet hoppade på henne och kysste henne denna gången på kinden! Underbart, ännu ett blåmärke och ett steg närmare en utredning av socialtjänsten. Jag undrar vad folk tänker om oss. Eller jag vill nog inte ens veta..
Detta resulterade iaf i att vi inte har något vadagsrumsbord, för Tom blev så förbannad och slängde in det i stora garderoben. Där får det stå tills Novalie kommit underfund med det här med balansen.
Visst för att barn slår sig mycket när dom börjar gå, men är detta verkligen normalt?

Här kommer en liten karta över Novalies nuvarande blåmärken:








Lilla gulleungen <3

Kommentarer
Postat av: Ida Tolshagen

stackarn..

2010-05-09 @ 10:38:46
Postat av: Mikaela - Mamma till nova

Hej! :) Nu har jag en tävling upp där du kan vinna en barnvagnsskylt :)



För att vara säker att du inte missar några roligheter på min blogg kan du gärna följa den med Bloglovin :)

2010-05-09 @ 15:12:43
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback