Dagis

Idag har jag och Novalie varit och tittat på Bagaregatans förskola och den var superfin och det var jättetrevlig personal! Där skulle jag kunna tänka mig att låta henne gå men problemet är bara kötiden just dit.. Innan vi åkte så ringde jag till Barbro på kommunen och pratade lite, även det en superrar dam! Just till Bagaregatan har dom väldigt lång kötid för att dom håller på och placerar syskon tillsammans och sen har dom kväll/natt/helg omsorg så dom barnen har förtur och det förstår jag med, men jag vill ju så gärna :(
Imorgon ska vi iaf till Solhöjdens förskola, även den är ganska nybyggd (öppnade i mars 2009). Jag hoppas dom är lika mysiga och trevliga där så är problemet löst. Där är det enligt Barbro inga större problem att få en plats, och sånt tycker vi om att höra! Så till hösten så blir det dagis för lillfisan!

Vi har även packat lite idag till Novalies resa till farmor och farfar under Kristi Himmelfärd. Usch så knepigt det är! Det ska vara blöjor, kläder, mat, leksaker med mera med mera. Tur att dom har kombi för det är nästan hela bohaget som ska med ju!


Kommentarer
Postat av: Niccan

Ja det är ju inte som innan man hade barn...Ett ombyte kläder och tandborsten ;-)

2010-05-10 @ 22:16:50
URL: http://niccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback