Ännu ett blåmärke till samlingen

Jaha då var det dags igen! Novalie trillade och slog sig, även denna gången i huvudet.. Tänk om hon hade haft lite mer hår, då hade inte alla blåmärken synts så tydligt!
Jag tror ärligt talat att folk som man träffar tror att vi misshandlar det lilla oskyldiga barnet fast hon så fint fixar alla sina blåmärken alldeles själv! Det första hon skaffade sig (av dom synliga just nu) fixade hon genom att dunka huvudet i bordskanten, och det var ju lite onödigt. Nummer 2 orsakde hon genom att springa in i spjälorna ovanför trappen och det tredje fixade hon när jag jobbade i tisdags.
Dagens smäll vet jag faktiskt inte hur hon orsakde för hon skrek till och var lite inbucklad vid ögonbrynet! Jag tror att det kan ha varit vår 15 cm höga tröskel som anföll henne.
Den lilla fröken har inte förstått att hon inte kan gå över trösklarna än, dom är en aning för höga för hennes korta ben.
En annan bidragande orsak till att hon ofta slår sig är att hon springer! Jepp, ungen springer i 280 fast hon knappt kan gå. Det kan ju vara så att det är lättare att hålla balansen i höga hastigheter, vad vet jag? Det är ju lättare att cykla fort än långsamt..

Nu har jag precis lagt henne för att vila lite, hon är supertrött och då brukar hon slå sig mer än när hon är pigg, så det var lika bra innan hon hinner få en bula till ;)
Jag ska se om jag orkar samla lite krafter för att gå ner med lite sopor och få på mig lite kläder.. I bakgrunden är det Byggare Bob på tvn, ett program jag inte förstår mig på!

Kommentarer
Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Men Michelle hon springer inte hon galloperar ju haha

2010-05-07 @ 14:41:21
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback