Glad kräkunge

Idag har Novalie varit på strålande humör, hon som annars kan vara lite småbutter till och från under dagens gång. Lilla fröken fis fick för sig klockan halv sju att det var dags att gå upp, men då sa mamma: glöm det nu sover vi en stund till! Och tänk vad lite välling kan göra, vilken mirakeluppfinning! Sen fick hon ligga brevid mig i vår säng. Jag fick blunda en stund till och vaknade av att hon satt och baknade mig i huvudet med nappen med världens leende på läpparna! Då är det inga problem att kliva upp om man har en så glad bebis! Sen är hon iof väldigt skadeglad och tycker det är skitkul när man får ont och säger aj..

Dagen förflöt på rätt bra och hon la sig för att sova middag vid 12. Och hon som annars inte sover så himla länge passade på att sova nästan 2½ timme på en gång.
Sen till det läskiga..
När Novalie sen vaknade vid 14.30 så insåg jag att hon inte hade ätit sen hon åt vällingen vid halv sju och jag kände mig totalt värdelös! Herregud, inte konstigt att hon inte går upp i vikt om hon inte får nån mat stackars barn. Så jag gjorde iordning mat med lite extra extra fett i för att dämpa mitt dåliga samvete. 
[utfärdar äckelvarning i det som kommer] Sen kommer det efter 2 skedar! Ungen spyr ut rätt över bordet, ner i knät, ner på golvet och lyckas med rågor missa katten som satt och väntade på att nått gott skulle trilla ner. Det fanns inget jag kunde göra utan att vänta tills allt hade kommit upp. Och under tiden tittar mina stackars dotter på mig med blicken som betyder få det att sluta!
Vad jag inte förstår är att förutom dom 2 skedar med mat som kom upp så var det nått mer. Det såg ut som om det skulle kunna vara vällingen, men den hade hon ätit nästan 8 timmar innan! Och det luktade inte ens kräk..
Hon har varit pigg och glad resten av dagen!

När lilla karl kom hem gick vi ut en stund för att lasta på kärran med lite grenar och kvistar som ska bort härifrån och Novalie tittade fundersamt på från vagnen.


Novalie tappar livslusten för en stund och gör ett tappert försök att
dra sig upp i mina byxor...



Kanske inte var så farligt nere på golvet?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback