Novalies provsvar

Nu har jag pratat med läkaren om Novalies provsvar från födoämnestesterna.
Dom skulle ringa mellan 13 och 14, men redan klockan 10.30 ringde telefonen.

Damen jag fick prata med var inte vår läkare vi har gått till utan en annan tant som jobbar nere på barnmottagningen, typ sjuksköterska. Först pratade hon lite allmänt om proverna och berättade vad dom hade testat osv och till slut nämnde hon att gluten hade visar svagt positivt.. Så Novalie är troligtvis glutenintollerant.
För att konstatera detta så ska det göras en tarmbiopsi på henne lillstackarn!
Det kommer bli så att vi får en remiss från magteamet uppe på Ryhov för att boka en tid till detta.
Det hela kommer gå till så att dom söver henne och för ner en kamera och ett verkyg genom munnen ner till tarmen där dom plockar det dom ska och sedan går ut samma väg som dom kom in.
Jag är lite orolig för själva sövningen eftersom det är första gången.. Det blir säkert inga problem eftersom dom vet vad dom gör och har gjort det förr, men mammahjärtat säger nått helt annat <3


Vad är det med Novalie och kondomer? Här har hon fiskat fram ett
stort gosedjur i form av just en kondom!
Jag lyckas även fånga på bild när hon pussar dockan :)



Här kommer hon släpandes med kondomen i högsta hugg..
Vad det är hon har på hakan har jag ingen aning om!


Trots sin mage är hon pigg och glad och leker :)


Kommentarer
Postat av: Malin, Alice & Lowes Mamma.

Stackars liten :(

2010-06-22 @ 20:45:08
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback