Min stackare

Jag är inte ofta någon klagare men nu måste jag erkänna att vi har det riktigt jobbigt med Novalie. Hon gnäller och gnäller och vet nog inte riktigt vad hon vill. Sitter hon i vårt knä så vill hon ner men väl nere vill hon upp igen. För varje dag som går blir det bara värre och värre och hon blir på allt sämre humör!
Allt jag vill är bara att få ett svar på om det är glutenintollerans och sedan få börja med glutenfri kost till henne. Men detta får vi ju inte göra innan biopsin är gjord och det verkar som det lär dröja. Så här kan vi inte ha det längre med en liten ettåring som inte kan förklara vad det är som är fel och vad hon vill.
Imorgon tänkte jag att jag skulle ringa ner till sjukhuset och fråga hur väntelistan ser ut och berätta hur vi har det. Det kan ju inte vara särskilt hälsosamt att bajsa löst 10 gånger om dagen och inte ta upp någon näring medan man växer?! Barnet är för guds skull över ett år och väger strax över 8 kilo..

Vanliga symtom är dålig viktökning, kräkningar och diarré eller förstoppning. Många barn får också humörförändringar och blir griniga, irriterade och trötta.
Denna lista med symtom hittade jag på här och de som är understrukna är det som passar in på Novalie, det vill säga allt förutom förstoppning. Kräks gör hon då och då men inte regelbundet..

Vi får se vad dom säger imorgon när jag ringer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback