Doris!




Nu är Doris äntligen hemma hos oss efter flera veckors väntan. Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge! Något annat vi väntar på är Elvis, han har inte varit hemma på snart 2 dagar! Det är inte likt honom att bara försvinna på det här sättet, något måste ha hänt :( varje kväll innan jag lägger mig sitter han i uterummet och kraffsar på fönstret och vill in. Men inte nu..
Hur typiskt är inte det då? Skaffar honom en kompis som inte ens hinner komma hem innan han försvinner!
Det som skulle bli så bra med 2 katter, och kommer han inte hem så sitter vi här med bara en iaf.
Vi får hoppas på det bästa att han dyker upp snart!

Doris:
- är en väldigt mysig och kelsjuk kattunge
- har väldigt vassa klor
- blir lite skrämd av Novalie (vem blir inte?)
- har försökt att fiska fläskkotlett från tallriken
- är oerhört söt
- tycker om att ligga på musmattan
- tycker inte om att bli lämnad ensam utan följer efter och tittar vart man tar vägen
- spinner bara man tittar på henne


 




Elvis har kommit hem! Det var första gången han och Doris träffades och det gick jättebra! Mycket beror nog på att Elvis är en så lugn och stabil katt. Han gick förbi henne och sngelade lite och fortsatte sedan till maten haha. Doris däremot kaxade upp sig rejält och blev 3 gånger så stor och morrade och fräste..
När han ätit klart så försökte han gå fram och nosa lite på henne men det var inget som uppskattades alls! Nu ska jag gå och lägga mig så får dom lösa det här själva :) jag är inte alls orolig utan tror bara att det tar några dagar så är dom snart bundisar!
Nu kan jag sova gott inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback