Ni är ju inte kloka

Hua, har varit i stan idag, och det var en ruggigt jobbig resa fram och tillbaka med anledning av snö som har kommit och den SUPER-usla skottningen i Jönköping! När jag åkte ner på förmiddagen var det inte skottat någonstans inne o stan och bilar kanade fram och tillbaka och varvade vid trafikljusen. Men visst, det kan jag leva med för klockan var inte så mycket och dom prioriterar och bla bla bla.
Men det värsta utav allt var när jag skulle åka hem, då var klockan 19.00 och det var fortfarande inte skottat eller saltat så jag fick ta stora vägen, som bara var en pytteaning bättre.

Det är när man åker på vägarna denna årstiden som man förstår hur lågt folk värderar sina liv och det är inte alls konstigt att dödsfallen i trafiken ökar.. Folk har verkligen ingen respekt för halkan!
Jag fick se många fina omkörningar och försök till inbromsningar idag för att folk har så förbaskat bråttom och absolut inte kan ligga bakom en bil som ligger 2 km under den tillåtna hastigheten. Ja herregud, dom kan ju komma fram 0,2 sekunder senare bara för att en annan bil inte kör som Rally-Kalle.

Jag ser det så här: Bättre att komma fram istället för att inte göra det alls och hamna på sjukhus för att man inte kan ta det lite lugnt.
Men sen visst kan det hända olyckor iaf hur sakta och försiktigt man än kör, men jag tror det skulle ske betydligt färre om folket började ta det lite lugnt istället för att stressa så när man kör!

Bara lite irriterad och oförstående...

Kommentarer
Postat av: ~ Beatrice, mamma till Devin ~

Ja fy! Det var verkligen inte lätt att ta sig fram nånstans igår! Speciellt inte med vagnen.. När man skulle av o på bussen var ett helvete... Förbannade jönköping :/

2010-01-08 @ 10:54:46
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback