Kompisar?

Satt och funderade för en stund sen...
Alla som fått barn säger ju att när barnet föds så försvinner större delen av ens vänner, och det visste jag ju att så skulle det inte bli för mig. Men tanken slog mig att det har dom faktiskt gjort sen Novalie föddes, inte alla men dom flesta! En vän har jag kvar som jag umgås med regelbundet, alla andra då? Borta.. 

Antar att det är för att man prioriterar lite annorlunda nu, jag är hellre hemma med Novalie och Tom på helgerna än går ut och super och festar, men det andra man gjorde med sina kompisar/vänner då? Jag festade ju inte hela tiden..
Det är nu som man verkligen har märkt vilka vännerna var, det är dom som fortfarande hör av sig och vill hitta på nått, eller bara prata en stund i telefon, eller ens visar tecken på att dom lever!


Möjlig kompisannons:   (något ironisk men med en hel del sanning)

Hej!
Är en tråkig, överviktig brud på 20 år med flötigt hår och onopprade ögonbryn, har en dotter på 7 månader som är det bästa på jorden!
Mina intressen är att prata bajskonsistens, laga barnmat, hänga på internets alla möjliga familje-forum och polera barnvagnen.
Om dagarna dagarna byter jag blöjor, torkar spyor, kokar nappar och leker "var är tummen" och tittut.

Då och då händer det att vi ger oss ut och fikar med någon annan desperat mamma som söker sällskap som inte suger på tummen eller äter sin middag på flaska.
Delar du mina intressen så hör av dig!
 


Dags att skaffa nya vänner, nån som känner sig manad??



Förr...


Kommentarer
Postat av: Sarah (lill)

Hej gumman!



Jag är ledsen att du känner så!

Jag vill verkligen träffa dig och för min del gör det inget om vi torkar spyor tillsammans :D

Dock för min del känns det som alla vänner med försvinnit när man flyttade till ödemarken Habo. Och inte har någon bil.

Och där är mitt problem skulle gärna komma ut till dig nu och då men har ju ingen bil :S.

Men du kan alltid höra av sig om du vill prata en stund eller kanske på något sätt träffas.



Puss på dig! <3

2010-01-12 @ 16:54:42
Postat av: Therese

hejsan!! :)

man får faktiskt höra av sig själv också det är ju inte direkt att vänner bara trillar ner på en.:P när jag bodde i nässjö var det knappt ingen son ringde eller hörde av sig så join the club ;). det handlar nog inte om att du har skaffat barn utan att man bor så avskilt. jag har inte hört av mig till dig på det senaste p.g.a. det där med dopet, du fattar säkert.



Men du får gärna höra av dig till mig så kan vi ses och prata hur mkt du vill men det är ju upp till dig! :D

Kram ^^

2010-01-13 @ 13:08:19
Postat av: Niccan

Absolut en hel del sanning i kontaktannonsen:-) Det är ju lite så det är.

2010-01-14 @ 21:33:40
URL: http://niccanbloggar.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag saknar oss jättemycket! Du vet, gänget. Vi är inte samma sak utan dig ju! Och jag tycker verkligen att vi alla borde ses snart, barnvänligt!:)



Kram på dig!

2010-01-21 @ 09:48:29
URL: http://haljestigs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback