Händelserik dag!

Idag har varit en minst sagt småstressig dag, det har gått i ett sen vi gick upp imorse!
Vi har:
- varit på öppna förskolan
- lagat mat
- varit på BVC och vaccinerat
- lagat mat igen
- haft besök av Toms kusin
- somnat framför tv:n 18:40


Dagen började med att jag försov mig, men vaknade som tur är av min tidsinställda bomb 09.05. Hade tänkt gå upp lite tidigare för att hinna klä på mig och fixa innan hon vaknade men det gjorde jag ju inte så det fick jag fixa efter att hon var klädd och bytt på och kunde spriinga runt i gåstolen en stund.
Men trots att vi kom iväg lite senare än beräknat så var det vi som kom först fram till öppna förskolan, dock dröjde det inte länge innan folk började strömma in!
Novalie bara älskar sångstunden där, idag hade "ledaren" även plockat fram ett stort tygskynke som var lite smått genomskinligt som vi använde när vi sjöng vågen-sången. Novalie satt på mattan och tittade fascinerat på när den åkte upp och ner för att sedan landa på hennes huvud, underbara unge <3

Väl hemma så var det dags för lillskruttan att sova en stund och hon hann somna innan jag ens lagt ner henne i sängen, det var ett ultimat tillfälle för mig att laga lite mat på (till Novalie).
Idag tillagades det här Biffstroganoff och Kalops, och hon bara älskade det, så himla skönt att hon ändå äter maten jag lagar och itne enbart dessa barnmatsburkar, för fy bubblan så mycket billigare det blir och så himla enkelt det är!
Och jag måste erkänna att biffstroganoffen blev för himla god! :) jag ångrar att jag inte gjorde mer så det hade räckt till en middag till oss med..
När hon väl vaknade så var det matdags, fast det fick bli kyckling, ris och currysås som jag redan hade plockat upp ur frysen, så kalops fick hon till middag istället när vi åt Tacos, för det är ju kanske ingen superbarnvänlig mat...

En stund senare bar det av till BVC för sista dosen knorr-vaccin, så himla duktig är hon min lilla tjej! Hon sa knappt ett knyst :)
När vi väl var hemma igen så var det dags för mat igen, men denna gången för vår del så Novalie sysselsatte sig med att jaga hunbden och katten med gåstolen under tiden vi lagade mat.
Klockan 6 kom Toms kusin för att kolla på datorn, den har levt sitt eget liv och hängt sig varje gång man går in på internet, så nu blir det omformatering av hela skiten! Ska bara bränna över bilderna någon dag..

Trött skrutt somnade í min famn vid tjugo i sju och sover förhoppningsvis tills imorgon bitti! Hon hoppade över en tupplur idag..
Vilket långt och tråkigt inlägg....


På väg från BVC


Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin ♥

Vad fin hon är!



Men oj vad ni har hunnit med mycket :) Vad duktigt!

Själv var jag endast på fikaträffen igår, haha, men det var riktigt trevligt! Jag tycker absolut att du ska med nästa gång! Men vi måste ju få in en fika innan dess. :) På måndag & tisdag är jag upptagen, men annars har jag hela veckan på mig. Vad passar bäst för dig?

2010-01-22 @ 07:37:43
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback