Dagens i-landsproblem : för vild unge

Lugnet sänker sig över Gullskog och endast jag och torktumlaren är vakna. Diskmaskinen och tvättmaskinen har gjort sitt idag och Tom och Novalie sover.

Jag ser fram emot en god natts sömn ikväll utan att behöva trängas med mini-gris i sängen hela natten. Tom tycker det är sååå mysigt när hon ligger i vår säng, och visst är det de lite då och då men inte varje natt. För det första tror jag att det beror på att han är en smula för lat att få henne att somna i sin egen säng (dom kvällarna jag jobbar), det är ju smidigare att bara lägga henne brevid sig så somnar hon så småningom. För det andra så må det vara mysigt för honom att vakna upp brevid sin dotter efter en god natts sömn, för min del är det tvärtom. Jag vaknar upp och har ont ta mig tusan överallt! I nacke och rygg på grund av den ständiga platsbristen som råder på min sida sängen under nattimmarna då jag har ca 15-20 cm att röra mig på eftersom hon är så rackarns närgången och ska ligga så nära mamma som möjligt. Det andra problemet är att hon liksom sin far är en smula lik en tornado nattetid när hon sover. Helt plötsligt kan man vakna upp med en tå i ögat eller ett finger i näsan och det är inte helt lattjo alla gånger.
Sen har hon såna små vassa tår som gärna trycker sig in i rygg/svank/revben.

Eftersom det är jag som lider av detta så är det också jag som envisas med att hon ska somna i sin egen säng, och för att det inte ska bli ett problem i framtiden. Jag tycker att det är helt okej att hon kommer in till oss under natten när hon vaknar, men däremot vill jag gärna ha min plats för mig själv när jag ska somna så jag kan vrida och vända bäst jag vill. Punkt!

Nu ska jag ta en dusch och hoppa i bingen och läsa :) imorgon är vi lediga och ska träffa Hannah på en fika (hoppas jag om jag får tag i henne).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback