Segarsöndag - dåligt väder + surig unge

Helgen som har varit har minst sagt varit intensiv!
Fredagen började ju som sagt med vägning på BVC där det gick ungefär som förväntat, Novalie hade gått upp ungefär 100 gram till och väger nu 8795g och inte ett gram mer. Så vi åkte hem och sörjde, grät en skvätt och vilade lite. Haha nej inte riktigt, istället försökte vi lura hennes lilla mage att bajsa och sen vilade vi..

På kvällen fick vi finfrämmat av Alexandra och Göran med 2 kiddos. Det hade planerats köttfärspaj med sallad till middag, och jag måste erkänna att den faktiskt blev väldigt god :) det tror jag alla tyckte med tanke på att 2 former med paj gick åt och det inte var en smula kvar..
Och sen kom det! Novalie bajsade och vi hurrade alla högt! Haha helt sjukt vad glad man kan bli över att få byta en bajsblöja.. Det var då det, sen dess har det inte kommit något mer men vi jobbar på det!

Fredag övergick till lördag med en helvetisk natt! Mini-me vaknar om nätterna och är helt otröstlig så jag somnade nog någon gång vid 02-02.30! Underbart med tanke på att min pappa skulle komma på morgonen och han och Tom skulle åka ner till biltema. Och tur var det att pappa hade tagit lite sovmorgon för när han kom vid halv elva var jag helt slut. Novalie sov ju givetvis inte hela natten när hon väl hade somnat utan hon vaknade 2 gånger till.
Dum som jag är så valde vi att följa med ner till stan, trött och med huvudvärk.
Sen var det ju bara att duscha och göra sig iordning i all hast för att sedan åka upp till Mullsjö för släktträff! Nu hade klockan hunnit bli 14.30 och Novalie hade inte sovit ett smack men hon höll sig ändå i någorlunda glatt tillstånd tills vi kom hem. Det var jättetrevligt att träffa alla och roligt för Novalie att få träffa sin släkt med kusiner och sysslingar och allt vad det nu är! :)
Jag tog en del bilder från släktträffen igår, men det är kanske inte alla som vill vara med så jag lägger inte upp några..

Idag ska vi bara ligga på latsidan och inte göra mer än nödvändigt!
Imorgon är det en vecka kvar till inskolningen!




Novalie rockar loss innan vi får besök


Mammas sommartjej på släktträff


Kusinerna :)


Ida var poppis hos barnen!


Barnvagnsmöte med sysslingen Eddie :)

Kommentarer
Postat av: Anki mamma till Milly

va söt hon va i den vita klänningen :)

2010-08-16 @ 15:34:15
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Postat av: Mormor

Mormors älskling!!!

2010-08-16 @ 20:46:00
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-19 @ 08:16:31
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback