Matvägran, del 78

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med den lilla fröken..

Hon äter inte ens gröten med fruktpureé längre! Imorse gjorde jag bara iordning en halv portion för att jag inte vill slänga. Och mycket riktigt vägrade hon äta och bara spottade ut och viftade med armarna så skeden flög åt helvete. En halv, halv portion åt hon och resten fick jag slänga.
Igår gjorde jag iordning pasta med en skinkröra så hon kunde äta själv, men det gick inte nått vidare. Det slutde med att snudd på allt låg på golvet och hon var fortfarande hungrig så efter 45 minuter fick hon en flaska välling som slank ner utan några problem. Men man kan ju inte leva på välling när man är nästan ett år och superaktiv!
Det som hela tiden gnager i mitt bakhuvud är hennes viktkurva :/ nu lär den ju garnterat ha stannat..
Jag vet att man inte ska vara så fixerad vid vikten, men den hysterin kommer alltid finnas och dom små barnens första månader kretsar enbart kring vikt och längd. I och med att Novalie var så liten när hon föddes så håller det fortfarande i sig i min skalle!

Får se hur det går idag.. Fortsätter det såhär så ringer jag till BVC på måndag! 
Vad kan det tänkas bero på? 



Väntar på att BVC ska ringa upp så jag kan få lite råd innan dom går hem för helgen. Funderar på om ersättning kan vara ett alternativ just nu så hon får i sig den näringen hon behöver.. Vällingen är ju mer ett komplement till vanlig mat (som hon inte äter).

Kommentarer
Postat av: LillSarah

Vad sa de på BVC? Hoppas hon kommer på att mat är gott snart ^^

2010-05-01 @ 01:06:32
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Satu

Hej vännen!



Jag känner igen det där med matvägran... vår nästan 2-åriga tjej äter ingenting! Blir tokig!

Kan man kanske lägga nånting i vällingen?

Din tjej kanske håller på att få tänder? Eller bara inne i period då hon inte vill bara?

Jag förstår hur du känner, det är frustrerande!



Hur många månader är lilla Novalie?



Kram /Satu

www.mybabydolls.blogg.se

2010-05-01 @ 23:22:17
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback